Сумнівний тендер від Київавтодору

Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro Комунальна корпорація «Київавтодор» (код ЄДРПОУ 03359026) в даний час проводить тендер https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-10-16-001284-a на закупівлю 2-х одиниць техніки «Мобільна автономна снігоплавильна машина типу TRECAN 60-PD або еквівалент» з очікуваною вартістю закупівлі: 32 624 000,00 грн.
В серпні 2018 року було оголошено аналогічний тендер https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-08-14-000586-c з очікуваною вартістю 31 480 000,00 грн. Але торги тоді не відбулись.
ГО «Центр моніторингу влади» зв’язався з виробником цих машин канадською компанією “Trecan Combustion” http://www.trecan.com/about-us.php.
За словами директора з продажів по Росії та Европі Юрія Стесіна http://www.trecan.ru/?id=6 вони реалізують свою продукцію та забезпечують гарантійне та післягарантійне обслуговування (в тому числі запасними частинами) виключно через свою дилерську мережу. В Україні, за його словами, є три авторизовані дилери.
Одним з них є ТОВ «Спецтехника-Україна» https://www.spt-ukr.com/catalog/s137
За словами технічного директора ТОВ «Спецтехника-Україна» Романа Безрукавного https://www.spt-ukr.com/page/2, вони не планували приймати участь у вищезазначеному тендері у зв’язку з неприйнятними умовами оплати товару. А саме п. 5.1. проекту Договору про закупівлю з Додатку 5 до Інструкції з підготовки тендерних пропозицій (надалі – Інструкція) “Умови оплати – по факту поставки Товару, при наявності надходження бюджетних коштів на закупівлю Товару на рахунок Замовника з бюджету м. Києва, з відстрочкою платежу до 30 календарних днів”.
Зазвичай поставка товару виробником здійснюється за умови попередньої оплати.
Щодо ціни на товар, Юрій Стесін повідомив, що це конфіденційна інформація між виробником та дилером.
Але на сайті одного з їх дилерів “Spectrum Equipment” таку модель пропонують за 350 тисяч доларів США без урахування транспортних витрат http://www.spectrumequipment.ca/product/trecan-60-pd
За інформацією Романа Безрукавного моделлю TRECAN 60-PD ніхто до цього часу в Україні у них не цікавився. Тому ціну на неї він повідомити не зміг. Але моделлю TRECAN 15-PD нещодавно в них цікавились і вони прораховували орієнтовну ціну такої моделі з доставкою в Україну. Вона склала приблизно 150 тисяч доларів США.
Така ціна приблизно відповідає ціні на сайті компанії “Spectrum Equipment” на таку модель http://www.spectrumequipment.ca/product/trecan-15-ct/ — 140 тис. дол. США + транспортування.
Крім того, за словами Романа Безрукавного в Росії вже кілька років налагоджено власне виробництво таких машин з комплектуючих компанії “Trecan Combustion”. І ціни на такі машини значно нижчі за машини оригінальної збірки.
Таким чином, очікувана вартість двох машин мала б бути приблизно 750-800 тисяч доларів США або 21-22,4 мільйона гривень.
Завищення ціни склало близько 10 мільонів гривень, що більш ніж суттєво!
Найдешевший спосіб транспортування машин з Канади до України — це морським транспортом, але “за 20 календарних днів з дня надання заявки Замовника”, як зазначено в п. 3.4. Інструкції, здійснити транспортування неможливо.
Крім того, в назві тендеру англійською мовою допущена суттєва помилка: “mobile self-propelled snowmaking machine”, що українською означає “мобільна самохідна снігоприбиральна машина”. Така машина аж ніяк не самохідна, бо не має ані двигуна, ані місця для водія, а для її транспортування потрібен тягач. І вона не прибирає сніг, а плавить.
Сам виробник називає такі машини “Portable Snowmelter”. Випадковість допущення такої помилки у тендері на 32 мільйони гривень визиває великі сумніви.
Крім того, в останньому абзаці п. 7. Розділу 1 Інструкції зазначено, що “проектна, технічна документація, а також документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, що видані уповноваженими на це органами, організаціями, установами, підприємствами, і які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою”.
Такий дозвіл надасть можливість прийняти участь у тендері російським виробникам (чи їх представникам) з машинами російського виробництва, які значно дешевші від оригінальних канадських і, вочевидь, вони легко зможуть виграти тендер. При цьому їх надійність та термін експлуатації будуть значно меншими, а завищення ціни ще збільшиться.
У канадських машин термін експлуатації складає щонайменше 20-25 років.
В п. 5.2. Проекту Договору про закупівлю зазначено, що “Обсяги фінансування поставки Товару на 2018 рік відповідно до бюджетних призначень становлять 100 000 грн. ( сто тисяч грн. 00 коп.), у тому числі ПДВ – 16666,67 грн.”, а за умовами тендеру період постачання товару: “по 31 грудня 2019 року”.
Таким чином, Замовник, вочевидь, фінансово не готовий швидко оплатити машини і тому, на нашу думку, для раціонального використання коштів міського бюджету буде на краще скасувати даний тендер, Замовнику краще підготуватись та оголосити новий тендер. Для цього є достатньо часу.
Якщо дійсно в міському бюджеті на 2019 рік передбачено близько 32 мільйонів гривень на закупівлю снігоплавильних машин, то на таку суму можливо закупити щонайменше 3 одиниці оригінальних машини канадського виробництва, а не 2, як очікував Замовник.
За словами представників канадського виробника використання таких машин значно знижує загальні витрати на розчистку вулиць від снігу (у порівнянні з традиційним способом вивезення та складання снігу) та значно зменшує при цьому корупційну складову при експлуатації машин за рахунок чітко прогнозованих витрат пального на одиницю часу експлуатації.
В Москві, наприклад, працює вже близько 150 таких машин, переважна більшість яких російського виробництва.
В Україні так само доцільно було б налагодити таке виробництво, але це вже може бути наступним кроком.
Ми вітаємо намір місцевої влади придбати такі машини, але виключно за ринковими цінами!

Вищенаведені дії Замовника прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – максимальна економія та ефективність, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
Разом з тим, статтею 7 Бюджетного кодексу України та ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено дотримання принципів ефективності та максимальної економії.

ГО «Центр Моніторингу Влади» вже направив звернення про завищення ціни закупівлі до Замовника «Київавтодору», КМДА (як вищестоящого органу), Антимонопольний комітет України, Державну аудиторську службу України та Національне антикорупційне бюро України.
Сподіваємось на адекватне реагування відповідних органів.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *